4/9/07

Molts oficis i pocs beneficis.

L'estiu va acabant però comencen les vacances. Precisament ara, quan entrem al setembre, començo a fer vacances però com sempre amb molta activitat. Enguany, com fa cinc anys, el Robert Rovira, de la Coordinadora de Ball de Bastons, m'ha tornar a "engatussar" per tal que li fes de "speaker", és a dir presentador de l'acte de lliurament dels 2ns Premis de Música per a Ball de Bastons a celebrar a Agramunt. La darrera vegada que es van lliurar aquests premis jo estava també al Jurat i presentant l'acte però enguany m'he quedat amb la segona activitat. Segons el Robert Rovira el timbre de veu, molt "radiofònic", va molt bé per a l'acte. De bon grat vaig acceptar l'oferta i els resultats van ser, al meu parer, satisfactoris. Em vaig sentir bé a l'hora de presentar l'acte, ho portava tot bastant "mastegat", i la improvització la vaig deixar per a altres ocasions (recordo que fa cinc anys tot va ser improvitzat). De totes maneres amb aquesta nova activitat ("speaker") es ve a complir allò que es diu que "Home de molts oficis, pocs beneficis". La tradició sempre té raó.
Us poso algunes fotos de l'acte que va consistir en una ballada de l'àliga d'Agramunt al sortir de Missa de 12; una benvinguda al públic; unes ballades dels bastoners de Cambrils i Agramunt; una recollida de premis i finalment una audició de les cançons guanyadores. He de dir que hi va haver molt nivell en totes les obres, tant les dedicades a música per a flabiol com per a les de gralla. L'organització va haver de posar "accèsits" a totes les categories. Jo no coneixia cap dels guanyadors, però parlant amb els organitzadors em van comentar que hi havia també una obra del Ramon Manent, el cantador de Sobremunt, el cantant del vals "Borrasca" al disc de Sac i Tombo, el company de músiques al Solc, i darrerament un dels tres "Tranquils". Sabent això, i la categoria de la seva música, no podia dubtar que les obres presentades serien de veritat molt bones. Fins i tot les de gralla, el so de la qual no m'entusiasma particularment, vaig trobar que eren realment bones. I les de flabiol no cal parlar-ne. Després vaig poder conèixer els seus autors a l'hora de dinar, des de joves molt joves fins a veterans i amb currículum. Si teniu l'oportunitat, compreu el cd que properament s'editarà perquè són ben bones.
Aquí teniu els organitzadors i els guanyadors:
moltes felicitats!